Huur betalen

In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat u de huur voor uw woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Huur betalen kan ook heel eenvoudig met iDeal via Mijn Woonmensen.

Huurachterstand | Betalingsregeling | Deurwaarder | Huurtoeslag | Omgaan met geld

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb mijn huur zelf overgemaakt, is het bedrag ook bij jullie binnengekomen?

Op mijnwoonmensen.nl kunt u na een paar dagen zien of uw betaling is verwerkt. Mocht u toch nog vragen hebben neemt u dan contact op met de klantenservice op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

U betaalt uw eerste huur over het algemeen bij het ondertekenen van de huurovereenkomst. De eerste huur moet betaald zijn voordat u de sleutels van ons ontvangt.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

De huur schrijven wij op de eerste van de nieuwe maand van uw rekening af. Tenzij deze dag in het weekend valt, het een feestdag betreft of samenvalt met de Dag van de Arbeid (1 mei).

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld hierbij altijd uw adres en maand waarvoor u betaalt. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in, vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Hoe machtig ik jullie voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

U kunt het machtigingsformulier printen, invullen en ondertekenen. U kunt deze per post of e-mail aan ons terugsturen.

Ik heb net een SEPA-formulier ingeleverd. Vanaf wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Als het formulier voor de 15e van de maand bij ons binnen is, dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Ontvangen wij uw machtiging na de 15e, dan start de automatische incasso een maand later.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Op Mijn Woonmensen kunt u uw wijzigingen doorgeven. Zorg ervoor dat u de volgende gegevens alvast bij de hand hebt: naam, adres en woonplaats, e-mail en uw oude en nieuwe IBAN-rekeningnummer.

Hoe beƫindig ik mijn automatische incasso?

Op Mijn Woonmensen kunt u wijzigingen doorgeven betreffende de huurbetaling. In verband met het afschaffen van de acceptgirokaart is het tot 1 oktober 2017 nog mogelijk hier gebruik van de maken.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U ontvangt de huurspecificatie eennmaal per jaar met de huurverhoging. Bewaar deze goed.

Om de specificatie op te vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij sturen u de specificatie dan toe.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen. U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld het adres en de maand waarvoor u betaalt. U kunt ook langskomen op ons kantoor om te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. Neem contact met ons op. Dan zoeken wij het uit en maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de eerste van de maand betaald zijn. Lukt dit niet, neem contact met ons op, dan kijken we samen naar een oplossing.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden en het adres vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling. U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld uw adres en de maand die u betaalt. Ook kunt u het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende (service)kosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld altijd het adres en de maand waarvoor u betaalt.

Ik heb de huur betaald, maar ontvang toch een herinneringsbrief. Is de huur wel bij jullie binnengekomen?

Bij betaling via internetbankieren duurt het een werkdag voor de huur bij ons binnen is. Op mijnwoonmensen.nl kunt u zien of uw betaling is verwerkt. Als u zeker wil weten dat de huur goed bij ons is binnengekomen kunt u contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

Ik heb in het verleden een waarborgsom betaald bij het aangaan van mijn huurcontract. Nu ga ik verhuizen, krijg ik het bedrag teruggestort?

In 2008 is het in rekening brengen van een waarborgsom afgeschaft en zijn alle waarborgsommen aan de huurders teruggestort. Eind 2008 heeft u dit bedrag op uw rekening teruggestort gekregen.

Meer vragen (17)

Navigatie

Vertalen / Translate