Huur betalen

In de huurovereenkomst hebben we samen afgesproken dat u de huur voor uw woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het bedrag uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Huur betalen kan ook heel eenvoudig met iDeal via Mijn Woonmensen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb mijn huur zelf overgemaakt, is het bedrag ook bij jullie binnengekomen?

Dat kunt u zelf nakijken op Mijn Woonmensen. Hier kunt u na een paar dagen zien of uw betaling is verwerkt.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de klantenservice

op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn. U betaalt de huur dus altijd vooruit.

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Bij het ondertekenen van de huurovereenkomst. De eerste huur moet betaald zijn voordat u de sleutels van ons krijgt.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Rond de eerste dag van de nieuwe maand.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het makkelijkst is om de huur te betalen via automatische incasso. Wij schrijven de huur dan automatisch van uw rekening af.

U kunt ook betalen via iDeal op Mijn Woonmensen.

U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld hierbij altijd uw adres en maand waarvoor u betaalt.

Let op: maakt u de huur zelf over, vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs verandert.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, dat kan niet.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen kan niet.

Let op: door de coronamaatregelen kan het zijn dat ons kantoor alleen open is, als u vooraf een afspraak met ons maakt.

Hoe machtig ik jullie voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

U kunt het machtigingsformulier printen, invullen en ondertekenen. U kunt deze per post of e-mail aan ons terugsturen.

Ik heb net een SEPA-formulier ingeleverd. Vanaf wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Is het formulier voor de 20e van de maand bij ons binnen?
Dan wordt de huur van de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven.

Is het formulier na de 20e van de maand bij ons binnen?
Dan kan het zijn dat de afschrijving een maand later start.

Daarna schrijven we iedere eerste werkdag van de maand het bedrag automatisch van uw rekening af.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Op Mijn Woonmensen kunt u uw wijzigingen doorgeven.

Zorg ervoor dat u de volgende gegevens alvast bij de hand hebt:

  • naam
  • adres
  • woonplaats
  • e-mail
  • uw oude en uw nieuwe IBAN

Hoe stop ik mijn automatische afschrijving?

Neem contact met ons op.

U kunt betalen via iDeal op Mijn Woonmensen.

U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld hierbij altijd uw adres en maand waarvoor u betaalt.

Let op: maakt u de huur zelf over, vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs verandert.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U krijgt deze ieder jaar in april. Wilt hem nu opvragen? Neem dan contact met ons op.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, we kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. Neem contact met ons op. Dan zoeken we het uit.

Ik krijg mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de eerste van de maand betaald zijn. Lukt dit niet, neem contact met ons op, dan kijken we samen naar een oplossing.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden en het adres vermelden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U krijgt dan een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling.

U kunt via iDeal betalen op Mijn Woonmensen.

U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld uw adres en de maand die u betaalt.

Ook kunt u het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk. Let op: door de coronamaatregelen kan het zijn dat ons kantoor alleen op afspraak open is.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende (service)kosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL60 INGB 0653 3143 10. Vermeld altijd het adres en de maand waarvoor u betaalt.

Ik heb de huur betaald, maar ik krijg toch een herinneringsbrief. Is de huur wel bij jullie binnengekomen?

Bij betaling via internetbankieren duurt het een werkdag voor de huur bij ons binnen is. Op Mijn Woonmensen kunt u zien of uw betaling is verwerkt.

Als u zeker wil weten dat de huur goed bij ons is binnengekomen kunt u contact opnemen met onze klantenservice

op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

Ik heb in het verleden een waarborgsom betaald bij het aangaan van mijn huurcontract. Nu ga ik verhuizen, krijg ik het bedrag teruggestort?

In 2008 is waarborgsom afgeschaft. Toen heeft u dit bedrag op uw rekening teruggestort gekregen.

Wanneer wordt de huur automatisch afgeschreven?

De huur wordt altijd de eerste werkdag van de maand afgeschreven.

Ik zie een ander bankrekeningnummer op mijn afschrift naar aanleiding van een iDeal betaling. Is dit juist?

Als u met iDeal betaalt op Mijn Woonmensen, dan wordt het geld niet direct op onze rekening geboekt, maar eerst op een tussenrekening (NL21 INGB 0674 7738 37). Dit ziet u waarschijnlijk ook op uw rekeningafschrift.