Onderhoudsprojecten

Naast het verhelpen van onderhoudsklachten onderhouden wij de woningen projectmatig. Dit noemen we renovatie, planmatig- of grootonderhoud. We verbeteren niet altijd alleen de technische kwaliteit, maar we nemen vaak ook maatregelen om de woning aan te passen aan de eisen van deze tijd. Wat we doen, verschilt per woning. Vaak bieden we in overleg met bewoners verschillende keuzemogelijkheden aan. Wilt u weten wanneer uw woning in aanmerking komt voor schilderwerk, keukenvervanging of ander onderhoud? Neem dan contact met ons op.

Veel gevraagd over Onderhoudsprojecten

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt minimaal twee weken voor de start van de werkzaamheden een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u ook bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een verwarmingsketel of zonnepanelen, staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Dit vertellen we u altijd vooraf zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Tegenover deze extra kosten staat vrijwel altijd een besparing op de energiekosten. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer, dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

U kunt hiervoor met ons opnemen. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, kunnen wij aan u doorgeven. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar, dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog, bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als er onderzoek in de wijk en woning gedaan wordt, ontvangt u van ons een brief. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouwt u het niet, neem dan contact met ons op.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing, we plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. Met de schilder kunt u een nieuwe afspraak maken.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

U kunt contact opnemen met de klantenservice en de problemen melden.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

De ramen mogen de eerste weken niet gewassen worden, want de verf moet eerst drogen. Woont u in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen. Woont u in een eengezinswoning, was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Meer vragen (3)

Navigatie

Vertalen / Translate