Reparatieverzoek

Een reparatie melden gaat het snelst via Mijn Woonmensen. Een aantal reparaties (bijvoorbeeld aan de centrale verwarming) wordt niet door ons, maar door een ander bedrijf geregeld. Door de stappen op Mijn Woonmensen te doorlopen, ziet u precies wat u moet doen.

Zelf klussen | Planmatig onderhoud | Serviceabonnement |  Gebreken bij uw nieuwe woning | asbest

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Welk onderhoud moet ik als huurder zelf doen?

Als huurder heeft u een zorgplicht voor uw woning. U bent zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. In de folder Serviceabonnement vindt u een onderhoudsABC. Hierin leest u wie waar verantwoordelijk voor is.

In mijn woning is de waterdruk laag, wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo en hebben de buren dit probleem ook, kijk dan op de storingssite van Vitens om te zien of er storingen of werkzaamheden worden uitgevoerd bij u in de wijk. Verschilt de druk per kraan, dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn. Woont u in een appartementencomplex, neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Heeft u een elektrastoring, doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt: haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact doet of een apparaat aanzet, dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Geeft geen enkel apparaat een probleem, plaats dan een reparatieverzoek. Let op: blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt, dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wat doet de Woonmensen aan onderhoud in of aan uw woning?

De Woonmensen neemt de kosten van het groot onderhoud en het in stand houden van de woning met bijbehorende voorzieningen voor haar rekening. Wij zorgen ervoor dat de basis van uw woning in orde is. Meestal gaat het hier om grote onderhoudswerkzaamheden in en aan de woning. In de folder Serviceabonnement vindt u een onderhoudsABC. Hierin leest u wie waar verantwoordelijk voor is.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ‚Äč

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. Een reparatie melden gaat het snelst via Mijn Woonmensen

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag, bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring, bel dan (055) 548 48 48. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend, wanneer komen jullie langs?

Indien u niet gelijk een afspraak heeft kunnen maken, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Bij glasschade kunt u, ook buiten kantooruren, ons bellen: (055) 548 48 48.

Wie bel ik bij een verstopping in mijn keuken, badkamer of toilet?

Voor een verstopping in uw keuken, badkamer of toilet kunt u direct contact opnemen met Van der Velden Rioleringsbeheer via telefoonnummer (026) 321 53 16. U dient er zelf voor te zorgen dat de afvoer regelmatig schoon wordt gemaakt en dat er geen zaken in de afvoer worden aangetroffen die daar normaal gesproken niet thuis horen zoals toiletblokjes. Wordt dit tijdens de werkzaamheden wel aangetroffen dan krijgt u de rekening voor het bezoek.

Mijn verwarmingsketel werkt niet goed, wat kan ik zelf doen om dit te herstellen?

Controleer eerst of de waterdruk van uw verwamingsketel goed is. De waterdruk moet hoger zijn dan 1,5 bar. Is de waterdruk lager, vul dan uw ketel bij. Let er ook op of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een rammelend geluid uit uw radiatoren komen, ontlucht dan het systeem. Indien de druk hoog genoeg is kunt u zelf contact opnemen met het onderhoudsbedrijf voor de cv-ketel.

Op youtube vindt u diverse instructiefilmpjes over het bijvullen en ontluchten van een cv-ketel. Zoals deze (bijvullen) en deze (ontluchten). 

Ik heb geen warmte en ben aangesloten bij stadsverwarming, wat moet ik doen?

Op Ennatuurlijk kunt u controleren of er actuele warmtestoringen bekend zijn. Een storing aan de verwarming kunt u melden bij Ennatuurlijk, telefoonnummer 085-2734555.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon contact met ons opnemen. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.

Welke werkzaamheden vallen onder het serviceabonnement?

In de folder Serviceabonnement ziet u welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer. Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden staan.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als er onderzoek in de wijk en woning gedaan wordt, ontvangt u van ons een brief. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouwt u het niet, neem dan contact met ons op.

Doorverbinden of terugbelverzoek

Doorverbinden of terugbelverzoek

De tegels in mijn voor- en achtertuin beginnen te verzakken, kan ik wit zand krijgen via de Woonmensen?

Nee, wij leveren geen wit zand voor uw tuin.

Ik wil mijn naam op het digitale bellentableau bij de algemene toegang wijzigen, aan wie kan ik dit doorgeven?

Als er een wijziging van de naam moet worden doorgevoerd kan dit worden doorgegeven via  contact of via Mijn Woonmensen

Mijn stortbak van het toilet blijft doorlopen, kan deze hersteld worden?

Meestal moet de flotter van de stortbak dan worden vervangen. Dit zijn werkzaamheden die vallen onder het huurdersonderhoud. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Door lid te worden van het serviceabonnement besteedt u het kleine onderhoud aan ons uit. Meer informatie leest u in de folder Serviceabonnement. Alleen wanneer u een vrijhangend toilet heeft in de woning, worden deze werkzaamheden door ons uitgevoerd.

Meer vragen (14)

Navigatie

Vertalen / Translate