Serviceabonnement

Volgens de wet zijn de onderhoudstaken voor uw huurwoning verdeeld. Zo is de Woonmensen verantwoordelijk voor het onderhoud aan de buitenkant van de woning en de installaties. Daarnaast verrichten wij ook reparaties in de woning. Het dagelijks onderhoud en kleine reparaties in de woning vallen onder uw verantwoordelijkheid. De kosten hiervan betaalt u zelf.

Met het serviceabonnement voert de Woonmensen veel van deze reparaties voor u uit. U betaalt maandelijks € 5,50 voor het serviceabonnement. Het bedrag wordt gelijktijdig met de huurbetaling afgeschreven.

Via Mijn Woonmensen kunt u het serviceabonnement afsluiten.

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Welke werkzaamheden vallen onder het serviceabonnement?

In de folder Serviceabonnement ziet u welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen.

Wat is het serviceabonnement?

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor kleine reparaties in uw woning zoals bijvoorbeeld hang- en sluitwerk aan ramen en deuren, reparaties aan schakelmateriaal en sanitair. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Door lid te worden van het serviceabonnement besteedt u het kleine onderhoud aan ons uit. Meer informatie leest u in de folder Serviceabonnement.

Wat kost het serviceabonnement?

Het serviceabonnement kost € 5,50 per maand. Het bedrag wordt gelijktijdig betaald met de huur.

Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap van het serviceabonnement?

Het serviceabonnement heeft een aantal voordelen:

  • U hoeft veel reparaties in de woning niet zelf te doen;
  • De Woonmensen voert de reparaties op vakkundige wijze voor u uit;
  • De kosten zijn aanzienlijk lager dan wanneer u zelf een bedrijf inschakelt.

Meer informatie: folder Serviceabonnement.

Zit er een minimale duur aan het serviceabonnement?

De minimale periode voor het afsluiten van een serviceabonnement is 2 jaar.

Ik ben lid van het serviceabonnement. Krijg ik daar ook een afrekening van?

Nee, we verrekenen de kosten en opbrengsten niet.

Kan ik het lidmaatschap serviceabonnement opzeggen?

U kunt uw lidmaatschap van het serviceabonnement na 2 jaar lidmaatschap altijd opzeggen. Dit kan per de eerste van de maand.

Hoe worden de kosten voor het serviceabonnement geïnd?

Nadat u zich heeft aangemeld voor het serviceabonnement wordt uw bijdrage gelijktijdig geïnd met de maandelijkse huur.

Als het tarief van het serviceabonnement wordt verhoogd, mag ik dan het abonnement opzeggen?

Als er wijzigingen zijn in de servicediensten, ontvangt u hiervan ten minste één maand van te voren bericht. U kunt dan binnen dertig dagen na bekendmaking van de wijziging opzeggen. Ook als dit binnen de eerste twee jaar is.

Is het mogelijk om kleine klusjes of tuinonderhoud door de Woonmensen uit te laten voeren?

Dit is via de Woonmensen niet mogelijk. Bij onder andere de organisatie 'Diensten voor Thuis' kunt u terecht voor hulp in en om het huis, o.a. te denken aan tuinonderhoud, gezelschapservice, maaltijdservice en huishuidelijke hulp. Deze kosten kunnen eventueel ook (gedeeltelijk) vergoed worden uit het Persoons Gebonden Budget.

Voor kleine herstellingen in de woning waar u als huurder zelf verantwoordelijk voor bent is het mogelijk om een service abonnement af te sluiten. Meer informatie leest u in de folder Serviceabonnement.

Meer vragen (5)

Navigatie

Vertalen / Translate