Calamiteit

Bij calamiteiten kunt u ons altijd bellen: (055) 548 48 48. Kijk bij de veelgestelde vragen voor meer informatie.

Veel gevraagd over Calamiteit

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Bij inbraakschade kunt u contact opnemen met de klantenservice

op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie en zorgen dat u uw woning weer kunt afsluiten. Verder moet u zelf aangifte doen bij de politie en een kopie van het politierapport zo snel mogelijk naar ons opsturen. Wanneer wij de kopie van het politierapport niet van u ontvangen, zijn de herstelkosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen, neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Bluste u de brand zelf en is de schade klein, dan kunt u contact met ons opnemen voor herstel van de schade in de woning. U bereikt de klantenservice

op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur via (055) 548 48 48

. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw eigen inboedelverzekering. Als u niet in uw woning kunt blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden, dan zorgt uw inboedelverzekering voor een vervangende woning voor die periode.

Hoe maak ik mijn rookmelder schoon?

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven. Maak daarom uw rookmelder(s) minstens twee keer per jaar goed schoon. Dit doet u door de rookmelder af te stoffen of het stof met een stofzuiger weg te zuigen.

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Mag ik deze zelf plaatsen?

Ja, dat mag. U kunt rookmelders kopen bij de bouwmarkt en deze zelf plaatsen.

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Geeft de rookmelder om de zoveel seconden een korte pieptoon, dan is de batterij bijna leeg. U moet zelf de batterij vervangen. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Door lid te worden van het serviceabonnement besteedt u het kleine onderhoud aan ons uit. In het onderhoudsABC achterin de folder Serviceabonnement ziet u welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen.

Is de batterij vervangen en blijft de rookmelder piepen, dan kunnen stof en vuil de oorzaak zijn. Maak de rookmelder schoon met de stofzuiger of een droge doek. Helpt dit niet, doe dan een reparatieverzoek.

Hoe test ik of mijn rookmelder het nog goed doet?

​Het is verstandig om zo nu en dan te testen of uw rookmelder het nog goed doet. U kunt op de testknop drukken van de rookmelder. De testknop is een klein rond knopje op de zijkant of het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed.