Vragen reparatieverzoek

U kunt een reparatieverzoek doen bij een gebrek of een storing aan uw woning of woongebouw. Een reparatie melden gaat het snelst via Mijn Woonmensen. Een aantal reparaties (bijvoorbeeld aan de centrale verwarming) wordt niet door ons, maar door een ander bedrijf geregeld. Door de stappen op Mijn Woonmensen te doorlopen, ziet u precies wat u moet doen.

Veel gevraagd over Vragen reparatieverzoek

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon contact met ons opnemen. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer. Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden staan.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag, bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring, bel dan (055) 548 48 48. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik heb geen water meer in de gehele woning, wat is er aan de hand?

Het kan zijn dat Vitens met werkzaamheden bezig is in uw woonomgeving en daardoor het water heeft moeten afsluiten. Op Vitens kunt u bekijken of er in uw omgeving werkzaamheden of storingen zijn waardoor het water is afgesloten.

Welk onderhoud moet ik als huurder zelf doen?

Als huurder heeft u een zorgplicht voor uw woning. U bent zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. In de folder Serviceabonnement vindt u een onderhoudsABC. Hierin leest u wie waar verantwoordelijk voor is.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend, wanneer komen jullie langs?

Indien u niet gelijk een afspraak heeft kunnen maken, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

In mijn woning is de waterdruk laag, wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo en hebben de buren dit probleem ook, kijk dan op de storingssite van Vitens om te zien of er storingen of werkzaamheden worden uitgevoerd bij u in de wijk. Verschilt de druk per kraan, dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn. Woont u in een appartementencomplex, neem dan contact op met de klantenservice.

Wat doet de Woonmensen aan onderhoud in of aan uw woning?

De Woonmensen neemt de kosten van het groot onderhoud en het in stand houden van de woning met bijbehorende voorzieningen voor haar rekening. Wij zorgen ervoor dat de basis van uw woning in orde is. Meestal gaat het hier om grote onderhoudswerkzaamheden in en aan de woning. In de folder Serviceabonnement vindt u een onderhoudsABC. Hierin leest u wie waar verantwoordelijk voor is.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ‚Äč

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. Een reparatie melden gaat het snelst via Mijn Woonmensen

Welke werkzaamheden vallen onder het serviceabonnement?

In de folder Serviceabonnement ziet u welke werkzaamheden onder het serviceabonnement vallen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als er iemand namens ons komt, informeren wij u hier vooraf over met een brief. Partijen waar wij mee samenwerken kunnen zich ook altijd legitimeren. Vertrouwt u het niet, neem dan contact met ons op.