Wat doen we tegen Corona?

Laatste update van dit bericht was op: 1 april 2020

Bij de Woonmensen doen we wat we kunnen om te voorkomen dat wij bijdragen aan verdere verspreiding van het coronavirus. Binnen deze omstandigheden blijven we echter ons werk zo goed mogelijk doen. We volgen steeds de laatste richtlijnen van de overheid en het RIVM.

Blijf zoveel mogelijk thuis.
Houd 1,5 meter afstand.
Was vaker je handen.

1. Ons kantoor is voorlopig gesloten
Dit geldt ook voor onze (huismeester)kantoren in de buurt. Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op. Dat kan via e-mail: info@woonmensen.nl, of telefonisch: (055) 548 48 48. Misschien zijn de telefonische wachttijden langer dan u gewend bent. We doen ons best u zo snel mogelijk te helpen.

2. We komen alleen nog voor spoed in uw woning of wijk
We beperken contacten in de wijken en in de woningen. Dit betekent dat we alleen voor spoedmeldingen nog in de gebouwen of in uw woning komen. De spreekuren van huismeesters vervallen ook. U kunt ons wel bellen, dan overleggen we even met u. 

3. Alleen spoedreparaties
Voorlopig doen we alleen spoedreparaties. Maak dus alleen een afspraak als uw reparatie echt niet kan wachten. Dat kan overigens voorlopig niet via onze website. Wilt u een spoedafspraak maken? Mail dan naar info@woonmensen.nl of bel (055) 548 48 48. 

4. Werkzaamheden in en om de woning

De meeste binnenwerkzaamheden kunnen voorlopig niet doorgaan. In overleg met onze partners stellen we die werkzaamheden uit. We rekenen op uw begrip. Uiteraard houden we u op de hoogte.

5. Huur opzeggen
Huur opzeggen kan door het formulier op de website in te vullen. U maakt dan ook een afspraak voor de vooropname. De opzichter komt in de periode tot en met 28 april niet bij u langs. Hij belt u om de inspectie telefonisch of met videoverbinding te doen.

Om contact zoveel mogelijk te beperken, komt er pas een nieuwe kandidaat-huurder bij u kijken als u al verhuisd bent. Heeft u spullen ter overname, laat deze dan in de woning totdat bekend is of de nieuwe huurder deze accepteert.

6. Huurcontract tekenen
Heeft u een afspraak om een nieuw huurcontract te ondertekenen? Dan nemen we hierover contact met u op.

7. Woning bezichtigen
Heeft u gereageerd op een woning en wilt u deze bezichtigen? Dan nemen wij contact met u op over de wijze waarop we dat doen.
Groepsbezichtigingen gaan niet door. De geplande groepsbezichtigingen om een nieuwe woning te bekijken stellen we voorlopig uit. We maken later nieuwe afspraken met u.

8. Onze medewerkers werken veel thuis
Onze medewerkers werken voorlopig zo veel mogelijk thuis. Persoonlijke afspraken gaan in de meeste gevallen dan ook niet door.

Bovengenoemde maatregelen gelden voorlopig tot 28 april. We nemen deze maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk tegen te gaan. We realiseren ons dat hierdoor onze dienstverlening tijdelijk niet optimaal is en vragen hiervoor uw begrip.

Naar het nieuwsoverzicht

Navigatie

Vertalen / Translate